Warzywa w diecie

Zazwyczaj odchudzanie kojarzy się wielu ludziom z koniecznością wprowadzenia do diety jak największej ilości warzyw. Wielu dietetyków zaleca w swoich dietach jedzenie warzyw różnego typu. Każde warzywo ma inny wpływ na organizm, inne witaminy i właściwości. Nie każde warzywa są polecane każdemu. Wielu dietetyków zapisuje nawet pacjentom taką wskazówkę, że mogą spożywać więcej warzyw, niż dostali w jadłospisie. Zazwyczaj każdy dietetyk przygotowuje indywidualny jadłospis dla swojego pacjenta. Ten jadłospis jest właśnie częścią usługi dietetyka. Jadłospis jest przygotowywany po starannym wywiadzie ze strony dietetyka, w którym pacjent odpowiada na wiele pytań – tak przynajmniej powinien wyglądać profesjonalnie zebrany wywiad. Często pacjenci skarżą się, że dietetyk tak naprawdę w ogóle ich nie wysłuchał, nie wysłuchał historii ich choroby, nie zapytał o ostatnie wyniki badań oraz nawyki żywieniowe. Nie znając przeszłości pacjenta bardzo trudno jest sporządzić właściwy jadłospis dla tej osoby. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że jest to niemożliwe. Oczywiście może zdarzyć się, że przypadkiem jadłospis będzie akurat pasował do danej osoby i rzeczywiście spowoduje utratę zbędnych kilogramów i poprawy ogólnego stanu zdrowia. Wielu ludzi rozumie, że aby schudnąć, trzeba zacząć zdrowo się odżywiać, a co za tym idzie, jeść więcej warzyw. Wielu ludzi również doskonale rozumie, że raczej nie mogą być to warzywa smażone. Chodzi tutaj o warzywa surowe bądź gotowane. Warzywa można jeść pod różnymi postaciami. W naszej kulturze najpopularniejsze są chyba sałatki i surówki. Sałatki i surówki często goszczą na naszych stołach. Bardzo popularne do śniadania i kolacji są warzywa takie jak pomidory i ogórki. Czasami jemy też paprykę. Chyba najpopularniejszym warzywem, które gości na polskich stołach są ziemniaki. W wielu domach ziemniaki je się codziennie. Można też spożywać warzywa pod postacią soków. Najlepiej jeżeli będą to soki surowe, bez poddania ich pasteryzacji. Jeżeli bardzo się postaramy, możemy postarać się tak zorganizować dzień, aby faktycznie każdego dnia mieć czas na przygotowanie i wypicie świeżego soku z warzyw. Do tego celu musimy posiadać specjalny sprzęt, który jednak w dzisiejszych czasach bez problemu zakupimy w sklepie. Taki sok warzywny może być doskonałą przekąską i dla dzieci i dla dorosłych. Musimy jednak mieć dużą motywację, aby codziennie te soki przygotowywać. Wyobraźmy sobie tylko, że w natłoku wydarzeń i zadań musimy wygospodarować czas na przygotowanie tego soku. Na pewno zajmie nam to kilkanaście minut, ponieważ trzeba będzie jeszcze przygotować wszystkie warzywa, obrać marchewki i inne warzywa. Później będziemy musieli umyć sprzęt. Codzienne przygotowanie warzywnych soków wymaga zatem wiele czasu, energii i po prostu zaangażowania w to wielu sił. Warto jednak pomyśleć, że efekt końcowy czyli nasze zdrowie i dobre samopoczucie jest tego warte. Codzienne picie warzywnych soków może być doskonałym nawykiem dla nas i naszych dzieci. Nie zapominajmy również o seniorach. Dla nich picie soków może być szczególnie wartościowe. Pamiętajmy o tym, że seniorzy z racji swojego wieku mogą mieć problemy z uzębieniem i dla nich gryzienie twardych, surowych warzyw i owoców może stanowić pewnego rodzaju problem. Z pewnością soki u seniorów sprawdzą się znacznie lepiej niż surowe warzywa i owoce. Najlepiej jeżeli sok z warzyw pije cała rodzina razem w komplecie. Wtedy rodzice dają bardzo dobry przykład swoim dzieciom, jak należy zdrowo się odżywiać. Soki warzywne na odchudzanie to świetny pomysł. Jeżeli przygotowywanie soków warzywnych w naszym domu nie wchodzi w grę to postarajmy się zdobyć w inny sposób. Możemy na przykład kupić takie soki w sklepie jednak zazwyczaj nie będą to już świeże soki. Czasami jednak widzimy na sklepowych półkach jednodniowe soki, czyli takie których termin ważności mija za jeden dzień. Takie soki można przechowywać tylko i wyłącznie w lodówce zatem jeżeli wybieramy się do sklepu po taki sok, należy go szukać właśnie w lodówce. Tego typu sok ma takie same właściwości jakbyśmy przed chwilą wycisnęli go w domu. Dlatego też taki właśnie co będzie bardzo dobrym wyborem. Możemy też kupić zwykłe soki warzywne, ale tutaj musimy liczyć się z tym, że są to produkty przetworzone, poddane pasteryzacji. Być może w naszej okolicy działa catering, który może dostarczyć nam świeże soki warzywne każdego dnia. W dzisiejszych czasach zdrowe odżywianie jest bardzo modne, dlatego szczególnie w dużych miastach taka usługa powinna być łatwo dostępna. Wiele dzieci bardzo nie lubi warzyw i ma duży problem z ich jedzeniem. Czasami dzieje się tak z takiej przyczyny, że to rodzice obrzydzają dziecku warzywa. Często rodzice nieświadomie mówią, że to słodycze są pyszne, że owoce są bardzo smaczne. Natomiast o warzywach mówi się tylko to, że są zdrowe. Takie podejście nie bez przyczyny wzbudza w dziecku niepokój. A przecież większość warzyw jest naprawdę smaczna, szczególnie jeżeli dobrze je przyprawimy i ugotujemy. Wiele dań z warzywami z powodzeniem nadaje się nawet na weselne stoły. Wiele sałatek i surówek spożywamy naprawdę z wielkim smakiem i ochotą, nasze podniebienia aż się na nie cieszą. Dlaczego zatem w świadomości niektórych ludzi warzywa owiane są tak mocno złą sławą? Być może wszystko zaczęło się w czasach dzieciństwa. Kiedyś popularne było stwierdzenie, że dzieci i ryby głosu nie mają. Pani przedszkolanki w przedszkolach nie chciały słuchać wytłumaczyć dzieci i zmuszały je do jedzenia. Być może takie złe wspomnienia u wielu ludzi pozostały i dlatego wiele ludzi traktuje warzywa jako zło konieczne. Warto dać sobie szansę na nowe zdrowe życie i polubić warzywa, a przynajmniej postarać się włączyć je do codziennej diety. Idealnie byłoby gdybyśmy spożywali codziennie pięć porcji warzyw i owoców. Takie właśnie są zalecenia ekspertów. Jeżeli do tej pory w ogóle unikaliśmy warzyw na swoim talerzu to zacznijmy od jednej lub dwóch porcji, stopniowo przechodząc do większej ilości warzyw na talerzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *