Postanowienia noworoczne

W nocy z trzydziestego pierwszego grudnia na pierwszego stycznia, większość globu świętowała nadejście nowego dwa tysiące dziewiętnastego roku. Świętowanie to potocznie zwane jest Sylwestrem.

Nie ma zbyt wielu tradycji związanych z tym świętem – co oznacza, że jakieś jednak są.
Najbardziej charakterystyczną rzeczą dla Sylwestra jest odpalanie fajerwerków równo o północy, kiedy to kończy się stary kalendarzowy rok i rozpoczyna nowy.

Na całym świecie można obserwować najróżniejsze pokazy pirotechniczne, które potrafią zaprzeć dech w piersiach. Niestety nie każdy pamięta, że te piękne fajerwerki mogą wyrządzić krzywdę – w końcu mamy do czynienia z ładunkiem, który wybucha – pięknie, ale wybucha.
W efekcie Sylwestrowa noc to z reguły okres ciężkiej pracy dla służby medycznej. W ten dzień mają do czynienia z wieloma ofiarami wypadków związanych z odpalaniem fajerwerków.
Oczywiście, na każdym opakowaniu jest instrukcja obsługi, niestety większość wypadków ma nieco inne podłoże związane z innym nieodłącznym elementem Sylwestra.

Tym elementem, który sprzyja wypadkom o północy jest alkohol. Sylwester to z reguły mocno zakrapiana impreza a o samej północy, dodatkowo tradycyjnie wszyscy otwierają szampana i stukając się lampkami, składają sobie noworoczne życzenia.
W tych noworocznych życzeniach bardziej spersonalizowanych i mniej, zawsze znajdują się takie, które życzą przede wszystkim szczęśliwego nowego roku, zrealizowania wszystkich celów i pomyślności w życiu.

To „realizowanie wszystkich celów” popycha nas do chyba najbardziej charakterystycznej tradycji noworocznej, czyli postanowień noworocznych.
Wiele ludzi podsumowując ubiegły rok, zastanawia się nad swoim życiem, nad tym co może w nim poprawić i stawia przed sobą cel w postaci postanowienia noworocznego.
Niektóre z tych postanowień są dość oryginalne, ale większość często się powtarza.

Jakie postanowienia się często powtarzają? Z reguły te, które wiążą się ze zdrowiem. I to bardzo dobrze!
Jest to bardzo dobry znak, że społeczeństwo zaczyna bardziej zwracać uwagę na swoje zdrowie, że wzrasta świadomość tego jak ważne jest, aby dbać o swój organizm, który jest naszym jedynym prawdziwym przyjacielem. Co postanawiają ludzie?
Często jako cel stawiają sobie zerwanie z jakimś szkodliwym nałogiem. Najczęściej chodzi o rzucenie nałogu tytoniowego. Innym celem może być ograniczenie spożywania alkoholu lub szybkiego, niezdrowego jedzenia.
Inne stawiane cele związane są z polepszeniem stanu organizmu. Tutaj na pierwsze miejsce wysuwa się odchudzanie lub samo zwiększenie aktywności fizycznej, albo zmiana sposobu odżywania na zdrowszy.

Jeżeli chodzi o tak popularne odchudzanie to w każdym z dostępnych mediów można znaleźć wiele wskazówek, jak skutecznie się odchudzić.
Nie wątpliwie najważniejsza jest silna wola, bo w dwa tygodnie nikt nie osiągnął spektakularnych wyników.
Wszelkie gazety, programy i strony internetowe podkreślają jak ważne jest połączenie odpowiedniej diety z ruchem. Bez wysiłku nie można liczyć na zbyt duże lub w miarę szybkie efekty.
Jedną z rzeczy, jaka często jest traktowana po macoszemu albo pomijana, to kwestia tego, co pić w czasie odchudzania.
Wiadomo, że organizm powinien być dobrze nawodniony, lecz nadmiar płynów w organizmie też szkodzi a zwykła woda mineralna nie dostarczy wszystkiego, co organizm potrzebuje.
Ważne są oczywiście świeżo wyciskane soki z warzyw i owoców. Niestety nie jest to sprawa tania, więc mało kto może pozwolić sobie na picie takich bomb witaminowych codziennie. Więc co pić?
Pomóc w zróżnicowaniu przyjmowanych płynów mogą niezastąpione herbaty. Oczywiście nie wszystkie – jaka herbata na odchudzanie będzie odpowiednia? Z pewnością nie zwykła, czarna w torebkach z supermarketu.
Warto w tym celu odwiedzić herbaciarnie i zaopatrzyć się w herbaty, które w jakiś sposób wspomogą organizm w odchudzaniu.
Może to być na przykład herbata czerwona o egzotycznej nazwie „pu-erh”. Ma ona właściwości idealne pasujące do odchudzania – wspomaga przemianę materii i blokuje wchłanianie się tłuszczu do organizmu. Z pewnością pomoże w pozbyciu się tak zwanych „boczków”.
Inna herbata, już coraz częściej, pojawiająca się w naszych domach to herbata zielona. Zawiera ona kofeinę, co sprawia, że absolutnie nie można pić jej litrami. Działa przeciwbakteryjnie, wspomaga trawienie u świetnie wpływa na korę mózgową.
Kolejną propozycją jest herbata, którą sami możemy sobie hodować – chodzi tu o mięte. Mięta pita od najdawniejszych czasów wspomaga trawienie, pomaga na zaparcie a przede wszystkim wspaniale odświeża, co sprawia, że po wypiciu mięty człowiek ma mniejszą chęć na słodycze. A to słodycze w niektórych przypadkach mają duży udział w pojawianiu się dodatkowych kilogramów.
Podobnie do mięty, sytuacja ma się z pokrzywą. Pokrzywa to ziele, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach życia, szczególnie w tej strefie medycznej. Nawet producencie szamponów reklamują, że w swoim produkcie wykorzystują „ekstrakt z pokrzywy”. Jakie zalety ma pokrzywa jako parzona herbatka? Pokrzywa to przede wszystkim oczyszczenie. Wspomaga w usuwaniu nadmiaru wody z organizmu, działa moczopędnie i wspomaga przemianę materii. Istne „zioło cud” wśród herbat.

Jeżeli chcemy wytrwać w postanowieniu noworocznym tak ciężkim jak odchudzenie się lub zerwanie z nałogiem tytoniowym to musimy przede wszystkim odpowiednio nastawić się psychicznie. Organizm przyzwyczajony przez lata do złych nawyków nie da szybko za wygraną, lecz na pewno będzie wdzięczny jeżeli pomożemy mu się naprawić.

Nowy rok to świetny czas na zmiany na lepsze. Dni powoli stają się coraz dłuższe, co dodać może trochę optymizmy i sił do realizowania postanowień noworocznych. Niech każdy wykorzysta te nowe 365 dni jak najlepiej, by żadnego nie zmarnować, ponieważ czas jest dobrem, którego nie da się kupić. Nie da się też go cofnąć ani przyspieszyć, dlatego każda chwila, tu i teraz powinna być jak najlepiej zagospodarowana przez każdego człowieka, a nie marnowana na zatruwanie własnej świątyni jaką jest ciało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *