Zmień swoje nawyki i zacznij chudnąć

Chcąc wyglądać zgrabnie, często zastanawiamy się nad tym, jak powinniśmy zacząć etap odchudzania. Najważniejszym aspektem jest zdrowe podejście do życia. Jadłospis na odchudzanie, powinien być zróżnicowany i bogaty w witaminy i minerały.

Pierwszym krokiem powinno być obliczenie naszego BMI (body mass index). Kalkulatory są dostępne za darmo na stronach internetowych. Jest to stosunek masy do naszego ciała (wzrostu). Możemy sobie nie zdawać sprawy, ile tak naprawdę mamy kilogramów nadwagi. Aplikacja oblicza średnią i pokazuje czy mieścimy się w normie, czy nie. Odchudzanie powinno być stopniowe. Nie powinniśmy się głodzić, ani jeść bardzo mało. Uczucie ciągłego głodu, to sygnał dla nas, że robimy coś źle. Posiłki powinny być bogate w białko i zdrowe węglowodany. Dla szybszego chudnięcia, pijmy dwa litry wody dziennie. Rano przygotowujmy sobie jajka na miękko, dwa lub trzy jaja do tego możemy zrobić sobie dwie kanapki z ciemnego pieczywa z szynką i plastrami pomidora. Innym pomysłem na śniadanie będzie owsianka na mleku ryżowym z płatków jaglanych (inaczej jaglanka), do tego dodajmy wiórki kokosa oraz ulubione orzechy oraz owoce, które są najmniej kaloryczne. Najbardziej zdrowe owoce, zawierające mało kalorii to truskawki, poziomki, maliny i jagody. Najlepiej jeść garść owoców leśnych podczas dnia, raczej nie więcej. W pierwszym etapie odchudzania postawmy raczej na warzywa niż owoce. Podczas dnia jedzmy przynajmniej trzy posiłki i przekąskę. Odstępy między daniami powinny wynosić około czterech godzin. Kolejnym posiłkiem może być sałatka, którą zabierzemy ze sobą do szkoły, czy do pracy. Mix sałat wrzucamy do miski, kroimy pomidora, ogórka oraz ser feta. Przygotowujemy domowy sos do sałatki na bazie oliwy. Najpierw mieszamy łyżkę miodu z łyżką musztardy, wyciskamy trochę cytryny, doprawiamy solą i pieprzem, dobrze mieszamy. Do sosu dolewamy około trzech, czterech łyżek oliwy. Wszystko energicznie mieszamy i polewamy tym naszą sałatkę. Sos jest słodko kwaśny, wspaniały dla naszych kubków smakowych. Przekąską może być jabłko lub pokrojona w słupki marchewka. Po powrocie do domu, zjedzmy koniecznie ciepły posiłek. Dobrym pomysłem na obiad są zupy warzywne. Gotujmy kalafiora aż do miękkości, doprawmy solą i pieprzem. Zmiksujmy go, dodajmy trochę świeżego koperku i danie gotowe. Jest smaczne i ma mało kalorii. Kolejnym przepisem będzie przepis na zupę z dyni, która jet wspaniała zwłaszcza jesienią. Kroimy dynię w plastry i pieczemy w piekarniku około pół godziny. Skraplamy wcześniej warzywo oliwą, żeby się nie przypaliło. Następnie przekładamy dynię obraną ze skóry do garnka i gotujemy przez jakieś dziesięć minut. Doprawiamy solą himalajską i pieprzem i imbirem (imbir jest bardzo ważny w tym przepisie), dodajemy na koniec dwie łyżki mleczka kokosowego. Oprócz zup kremów, możemy też robić zwykłe zupy np. pomidorową lub ogórkową. Na drugie danie jedzmy posiłki, które zapewnią nam sytość na długo. To najważniejszy posiłek dnia (oprócz śniadania oczywiście). Upieczmy pierś z kury z łyżką oleju kokosowego, dwoma łyżkami sosu sojowego, ząbkiem czosnku (przeciśniętym przez praskę), łyżeczką ostrej czerwonej papryki oraz dwoma łyżeczkami słodkiej papryki. Doprawmy na koniec trochę solą i pieprzem. Kurczaka możemy jeść z gotowanym ryżem lub kaszą jaglaną. Kiedy przestawimy się na jedzenie kasz, możemy posunąć się o krok dalej i jeść warzywa zamiast kasz, makaronów i ryżu. Możemy przygotować ryż z kalafiora. Kalafior należy zetrzeć na tarce, doprawić solą i pieprzem i smażyć na patelni na łyżce zdrowego oleju – najlepiej kokosowego nierafinowanego. Mięsa nie musimy jeść codziennie, zamiast kurczaka możemy zrobić kotleciki z kalafiora. Kalafiora trzemy na tarce na dużych oczkach, dosypujemy do miski dwie łyżki mąki ziemniaczanej. Podprażamy dwie łyżki pestek słonecznika na patelni, dodajemy ją do masy. Do kotletów wbijamy dwa jajka, wszystko mieszamy dłonią i formujemy kotleciki. Pieczemy je przez czterdzieści minut w piekarniku, nastawionym na 180 stopni. Do masy można dodać dwie łyżki sosu sojowego, dzięki czemu kotleciki w smaku będą aromatyczne jak mięso. Na kolacje możemy ponownie zjeść sałatkę, zrobioną tym razem z innych składników. Sałatę lodową i rukolę umieszczamy w misce. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, ogórka oraz dodajemy dwie łyżki kaparów. Gotujemy dwa jajka na twardo i kroimy każde na cztery części i nakładamy na wierzch sałatki. Możemy ją jeść z tym samym sosem na bazie miodu, musztardy oraz oliwy. Na kolację najszybciej przygotujemy kanapki, jest to dobre rozwiązanie kiedy nie mamy dużo czasu na gotowanie lub kiedy jesteśmy bardzo zmęczeni. Ciemny chleb smarujemy hummusem, dostępnym do kupienia w każdym supermarkecie. Możemy też przygotować hummus sami w domu. Odsączoną ciecierzycę umieszczamy w misce. Dodajemy kilka łyżek zalewy lub wody z gotowania ciecierzycy i zaczynamy miksować na pastę. W międzyczasie dodajemy resztę w składników: sok z cytryny, czosnek, pastę tahini, sól, pieprz, olej sezamowy lub oliwę oraz kumin rzymski. Miksując stopniowo dodawajmy więcej zalewy aby uzyskać odpowiednią konsystencję pasty. Gotowy hummus wkładamy do miseczki, polewamy oliwą i posypujemy świeżo zmielonym pieprzem. Innym przepisem na pyszne danie, które możemy zjeść na wieczór jest omlet z jajek oraz pieczarek. W misce mieszamy energicznie trzy jajka, dodajemy sól, pieprz i trochę mleka. Do tej masy wkładamy pokrojone w plastry kawałki pieczarek. Wylewamy masę na patelnię i smażymy na jednej stronie, następne przekładamy na drugą stronę, podobnie jak masę na naleśnika. Podajemy złożony omlet na pół na talerzu. Obok omletu połóżmy ogórki kiszone. Warto je spożywać, ponieważ są bardzo przyjazne dla naszych jelit i układu odpornościowego. Zdrowe posiłki powinny na stałe zagościć w naszym jadłospisie. Są równie aromatyczne i smaczne, jak te wysokokaloryczne, a możemy być pewni, że nasze samopoczucie będzie zdecydowanie lepsze niż po spożywaniu fast foodów. Najlepiej zacząć już dziś. Przepisy są bardzo łatwe w wykonaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here