Kapusta kiszona na odchudzanie

Dieta połączona z aktywnością fizyczną daje zdecydowanie najlepsze i najszybsze rezultaty. Niby można pozbywać się zbędnych kilogramów, stosując jedynie dietetyczne jadłospisy, ale uzupełniając je chociażby minimalnym wysiłkiem fizycznym, da się osiągnąć dobrą sylwetkę w dużo prostszy i przyjemniejszy sposób. Sport częściowo potrafi nawet obniżyć apetyt. Doskonale wiedzą o tym te osoby, które regularnie uczęszczają na siłownię. O ile tuż po aktywności typowo aerobowej apetyt może zostać podwyższony, a człowiek jest tak głodny, że potrafi wyjeść całą zawartość lodówki, tak po przeprowadzeniu treningu siłowego to łaknienie spada. Nawet jeśli przed ćwiczeniami osoba miała ochotę na coś słodkiego, teraz jest w stanie spokojnie wytrzymać kilka godzin i w ciągu tego czasu przygotować sobie coś wartościowego. Uprawianie sportu ma oczywiście dużo więcej zalet i nie chodzi tu tylko o te związane z samym odchudzaniem. Ćwiczenia usprawniają cały organizm. Osoby, które trenują regularnie, zazwyczaj cieszą się lepszym zdrowiem i również dłuższym życiem. A jak należy trenować, by rzeczywiście móc gubić te swoje nadprogramowe kilogramy? Rowerek stacjonarny a odchudzanie – jak to wszystko działa i czy lepiej postawić właśnie na treningi aerobowe, czy może jednak przekonać się do cięższego wysiłku siłowego i zdecydować się na zakup karnetu na siłownię?

Oczywiście każdy rodzaj wysiłku w nieco inny sposób wpływa na ludzki organizm, jednak zanim przejdziemy do omawiania działania poszczególnych dyscyplin sportowych, powiedzmy sobie jedno – lepiej robić cokolwiek, niż nie robić zupełnie nic. A niestety Polacy ruszają się coraz mniej i trąbi się o tym dosłownie we wszystkich gazetach. Lekarze biją na alarm – jeżeli nic z tym nie zrobimy, nasze dzieci prawdopodobnie w swoim dorosłym życiu nie będą już w ogóle wstawać z kanapy, a to z kolei przyczyni się do powstania prawdziwej plagi otyłości. Nie wychodzimy tutaj wcale w daleką przyszłość. To już się dzieje, bo coraz więcej osób zgłasza się do dietetyków. Narodowy Fundusz Zdrowia zaczął nawet dofinansowywać operacje zmniejszania żołądka, aby pomóc osobom najbardziej otyłym, których waga może zagrażać ich życiu i doprowadzić do ich przedwczesnej śmierci. Nadmierna waga nie jest wyłącznie problemem natury estetycznej. Każdy, kto nosi na swoim ciele ogromną ilość nadprogramowych kilogramów, jest bardziej podatny na różnego rodzaju choroby – w dużej mierze są to takie choroby, które doprowadzają ostatecznie właśnie do śmierci. Aby zapobiegać tej pladze otyłości, należy po prostu więcej się ruszać. Wysiłek fizyczny jest tym czymś, co może uchronić nas wszystkich przed nadwagą.

Dawniej bardzo często mówiono o tym, że dieta stanowi 70% sukcesu odchudzania, a zaledwie 30% efektów pochodzi od wysiłku fizycznego. Spójrzmy jednak na samych sportowców i przyjrzyjmy się ich trybowi życia. Bardzo często nie odżywiają się oni w stu procentach idealnie. Znany skoczek z naszej kraju potrafił pochłaniać codziennie nawet pięć tysięcy kalorii i to nie tylko tych pochodzących ze zdrowych źródeł. Pokazywał, jak każdego dnia raczy się batonikami, czekoladkami i cukiereczkami. Mimo tego nie tył, a cieszył się wręcz idealną sylwetką, ponieważ intensywnym i długim wysiłkiem fizycznym rekompensował straty wynikające z jedzenia niezdrowych produktów spożywczych. Teraz, gdy jego kariera sportowa już się zakończyła, a on sam ograniczył ilość swoich treningów do minimum, możemy dostrzec, jak jego waga niepokojąco się zmienia. Niektórzy uważają nawet, że ten sportowiec stał się już otyły – a wynika to z faktu, że przyzwyczaił się do dużych dawek jedzenia i teraz dalej żywi się w podobny sposób, jednakże brak aktywności powoduje u niego nadwyżkę kaloryczną. Sportem możemy zdziałać naprawdę wiele. Jeśli więc nie mamy ochoty na przechodzenie na bardzo niskokaloryczne diety, spróbujmy po prostu trochę lepiej się odżywiać i zacznijmy więcej się ruszać. To naprawdę działa!

Każdy, kto postanawia odchudzać się z pomocą sportu, od razu próbuje wynaleźć w sieci takie rodzaje aktywności fizycznej, które doprowadziłyby go do jak najszybszej utraty nadmiernej masy ciała. Oczywiście warto się tym tematem zainteresować, ale odnalezionymi informacjami nie trzeba się kierować zupełnie w stu procentach. W niektórych artykułach czytamy bowiem, że to rowerek stacjonarny a odchudzanie wpływają na siebie najlepiej. Skoro chcemy chudnąć, to nawet jeśli nie mamy teraz pieniędzy na zakup jakichś specjalistycznych sprzętów, wydajemy je mimo wszystko na to polecane urządzenie do ćwiczeń. Nie przepadamy za kolarstwem i nigdy wcześniej go nie uprawialiśmy. Nie lubimy też ćwiczyć w domu i po prostu nie potrafimy się do tego zmotywować – mimo wielokrotnych prób i rozpoczynania treningów, już po paru tygodniach zazwyczaj lądowaliśmy ponownie na swojej kanapie. Teraz wierzymy jednak w to, że może być inaczej. Kupujemy swój nowy idealny rowerek, wydajemy na niego kilka tysięcy złotych, a już po paru dniach zaczyna się na nim osadzać kurz, bo kompletnie go nie używamy. Aktywności fizycznej nie powinniśmy dla siebie wybierać poprzez patrzenie na jej potencjał odchudzający. Uprawiajmy po prostu taki sport, w którym będziemy w stanie wytrwać przez dłuższy czas.

Tak naprawdę nie musimy nawet ustalać swojego całego planu treningowego. Róbmy różne rzeczy i czerpmy radość z wysiłku fizycznego. Możemy oczywiście zapisać się na siłownię, jeśli chcemy spróbować swoich sił w sportach kulturystycznych, ale nikt nie każe nam chodzić na nią codziennie. Dwa razy w tygodniu wykonujmy więc typowy trening siłowy, nie ograniczając się jednak wyłącznie do tej aktywności i nie myśląc, że teraz, skoro zaczęliśmy się ruszać, jesteśmy już osobami aktywnymi. Starajmy się uprawiać sport w każdej wolnej chwili. Zacznijmy się nim bawić i traktujmy go jak zwykłą rozrywkę – zastępstwo dla oglądania telewizji bądź czytania książek. Zamiast zabierać rodzinę do kina, wybierzmy się z nią do parku trampolin lub zaproponujmy wspólny długi spacer. Takie drobne aktywności zadziałają na nas najlepiej!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here