Awokado na odchudzanie

Jak wiemy, na prawdę jest sporo sposobów na odchudzanie – jedne dają z pewnością widoczne efekty, inne natomiast są nieskuteczne. Dlatego pozostaje pytanie jaki sposób, jaką metodę czy też jaką dietę wybrać i stosować w walce z nadmiernymi kilogramami. Każdy, kto chce rozpocząć odchudzanie,często zadaje sobie takie właśnie pytania. I z całą pewnością, w dzisiejszych czasach nie jest takiej osobie łatwo wybrać odpowiedni sposób na odchudzanie, wśród tylu dostępnych opcji jakie daje mu rynek. Jak z tych wielu sposobów, wybrać właśnie ten najlepszy? Który z nich da skuteczne i przede wszystkim długotrwale efekty, bez efektu jojo? Na te pytanie na pewno nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bowiem każda metoda ma swoje zalety i w jakimś stopniu daje pewne efekty. Jednak co najważniejsze – przy walce z kilogramami, podczas odchudzania, pomocne może być coś, co zdawać się by mogło nie jest tak istotne. Bowiem w walce z nadwagą bardzo pomocne okazuje się niepozorne awokado.

Ale może po kolei. Czy jest ktoś kto może nie znać awokado? Z pewnością znajda się takie osoby, jednak myślę, że jest to niewielka ilość osób, bowiem większość z nas na pewno miało choć raz styczność z awokado. Jednak być może nie każdy jest świadomy tego, jakie niezwykłe właściwości ma awokado i jak cenne jest ono dla naszego zdrowia. Awokado a odchudzanie – czy to ma sens? Z całą pewnością.

A więc, co to jest to awokado? Jest to owoc pestkowy zielonej barwy, w kształcie przypominający gruszkę. Awokado wewnątrz ma dużą pestkę, otoczoną miąższem o tłustej, kremowej konsystencji. W smaku miąższ ten przypomina orzechowy smak. No ale to tyle na wstępie. Przejdźmy do sedna sprawy. Skupmy się może na tych cennych właściwościach jakie ma awokado.

Oto kilka z najważniejszych zalet spożywania awokado:
1. Awokado zawiera w sobie kwasy tłuszczowe omega-3 z naturalną witaminą E, co jest bardzo dobre dla naszego mózgu i jest bardzo pomocne przy walce z chorobą Alzheimer’a. Kwasy te tłuszczowe jednonienasycone, będące w awokado są niejako paliwem dla mózgu, a więc spożywając awokado zwiększamy tym samym własną koncentrację, poprawiamy swój nastrój i ogólne samopoczucie.
2. Jest znakomitym źródłem kwasu foliowego – a jak wiemy odpowiedni ilość kwasu foliowego jest niezbędna do odpowiedniego rozwoju cewy nerwowej u płodu.
3. Awokado zawiera karotenoid – ogólnie znany jako luteina. Luteina jest przeciwutleniaczem, dzięki któremu chronione są nasze oczy przed wszelakimi uszkodzeniami. Zatem spożywanie awokado wyjdzie na zdrowie naszym oczom.
4. Obniża poziom złego cholesterolu.
5. Znacząco obniża ryzyko wystąpienia wszelakim chorobom serca.
6. Dostarcza sporą ilość witaminy E oraz witaminy B, dzięki czemu pomaga w walce ze stresem, czy też w walce z niepłodnością, zarówno u kobiet jak i u mężczyzn.
7. Skuteczny środek przy odchudzaniu – i to w głównej mierze, dzięki dobrej jakości tłuszczy zawartych w awokado, które to dają uczucie sytości przez długi okres czasu. A więc jedząc awokado, możemy pozbyć się skutecznie nawyków z ciągłym podjadaniem, które to są tak niekorzystne dla naszego organizmu.
8. Dzięki sporej zawartości potasu, awokado znacząco wspomaga nasz układ krwionośny, obniża ciśnienie krwi.
9. Co ciekawe, awokado nie zawiera zbyt dużej ilości cukru, dzięki czemu z powodzeniem obniża poziom cukru we krwi, dostarczając do organizmu włókna pokarmowego, które to jest odpowiedzialny przede wszystkim za stabilizacje poziomu glukozy we krwi.
10. Zawiera duże ilości glutationu- który to wspiera naszą wątrobę i nasz system nerwowy. Glutation jest niejako niezbędny do tego, aby posiadać silny system immunologiczny.
11. Awokado ma bardzo dobry wpływ na nasze trawienie, na cały nasz układ trawienny. Owoc ten zawiera w sobie takie składniki odżywcze, które to zmniejszają stany zapalne powstające w żołądku. Również, co bardzo istotne, awokado poprawia zdolność ciała do wchłaniania karotenoidów i innych substancji odżywczych.
12. Awokado to prawdziwa bomba witaminowa i cenne bogate źródło składników mineralnych. Znajdziemy w nim takie witaminy jak na przykład: witamina A, B1, B2, C, E, PP, K, H, kwas pantotenowy. Również awokado dostarcza wapnia, potasu, a także fosforu.

Zatem jak widzimy na prawdę sporo właściwości ma takie małe awokado i jest ono z pewnością wartościowym produktem, który na prawdę warto wdrożyć do codziennej diety. Zaletą awokado jest również to, że można go spożywać w różnych formach – na przykład w pastach warzywnych, sałatkach, koktajlach, zupach. Również co ciekawe, z całą pewnością można go używać jako zamiennik masła do smarowania pieczywa. Jedynie na co warto zwrócić uwagę jest to, iż awokado traci swoje cenne właściwości podczas obróbki termicznej, dlatego tak ważne jest, aby starać się za wszelką cenę unikać takiej obróbki termicznej. Również co istotne, powinniśmy kupować awokado przede wszystkim dojrzałe. A to czy jest dojrzałe możemy sprawdzić w bardzo łatwy sposób, a mianowicie awokado w dotyku powinno być miękkie, a końcówka odchodzić bez większych problemów. Co ciekawe do spożycia oprócz miąższu z awokado nadaje się również jego pestka, która to jest również bardzo bogata w składniki odżywcze, a szczególnie zawiera ona w sobie bardzo dużą ilość błonnika. Pestka z awokado również może być stosowana jako lek na biegunkę, czy też inne dolegliwości ze strony układu pokarmowego. A jak jeść taką pestkę? Należy ją najpierw ususzyć a potem zmielić i już jest gotowe do spożycia.

Awokado zawiera dużo błonnika, który korzystnie wpływa na naszą przemianę materii, reguluje poziom złego cholesterolu, wspomaga spalanie nadmiaru tłuszczu oraz sprawia, że przez dłuższy czas czujemy się najedzeni. Dlatego awokado jest polecane dla osób odchudzających się. Włączenie awokado do codziennej diety, już po nie wielkim okresie przyniesie nam pozytywne efekty. Co istotne awokado są niestety dość kaloryczne, dlatego też ważne jest, aby nie przesadzać z ilością spożywanych awokado. Warto w tym przypadku zachować pewien umiar i postawić na systematyczność, a nie na ilość spożywanego awokado.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *